Inside – Palais de Tokyo

A courir partout comme un furet, j’ai fait une visite et j’ai pas posté les photos.

Et puis boum l’expo est finie… damn it. Donc même si l’expo est finie pour ceux qui n’ont pas pu aller la voir ou ceux qui voudront la redécouvrir voici quelques oeuvres de Inside au Palais de Tokyo.

Pour ceux qui ont visité l’expo j’ai fait une photo de Refuge, (cabine avec la pluie) que j’ai posté sur instagram. je trouve l’idée bonne mais j’ai préférée ces autres oeuvres que je poste donc ici.

I ran everywhere lately (like a squirell really) I went on a tour, I didn’t post pictures and I forgot about them.

And then bam, exhibition is over…zut. So even if the exhibition is over for those of you who did not get to see it or those who will rediscover it here are a few artworks from Inside at the Palais de Tokyo.

For those who visited the exhibition I took a picture of Refuge (cabine with rain) I posted it on Instagram. I find the idea nice but I prefered these other artworks which I chose to post here.

Enjoy.

Numen/For Use, Tape Tokyo, 2013.

Numen/For Use, Tape Tokyo, 2013.

Numen/For Use, Tape Tokyo.

I is... , Ryan GANDER, 2012-2014

I is... , Ryan GANDER, 2012-2014

I is… , Ryan GANDER, 2012-2014

J’ai trouvé cette série vraiment belle, à la fois esthétique et lourde de sens. Ces sculptures en marbre sont en fait des représentations de cabanes faites par sa fille.  La dualité créée est entre la fragilité de la cabane, fait de bric et de broc face à la dureté et la froideur du marbre. Enfance et adulte. Pour ma part j’y vois aussi une part de sombre, avant de penser aux cabanes des enfants j’y ai vu les meubles que l’on recouvre dans les vieilles maisons inhabitées. Comme quoi un matériaux en tant que tel peut être très lourd de sens et apporter à lui seul une interprétation possible d’une oeuvre.

I found this serie of sculptures really beautiful, at the same time aesthetic and full of meaning. These artworks are made of marble, they are representations of a child’s cabin made by his daughter. The duality created is between the fragility of the cabin, made of nothings, in front of the hardness and cold of marble. Childhood and adulthood. As for me I also see a part of darkness, before I thought about the child’s cabin I saw the furniture you cover up in very old uninhabited house. It shows that a material can carry a lot of meanning and itself bring a different perspective and interpretation of an artwork.

Argile silencieuse, Mark Manders, 2014

Argile silencieuse, Mark Manders, 2014

Argile silencieuse, Mark Manders, 2014 Argile silencieuse, Mark Manders, 2014

Stoner, 2013, Andra URSUTA

Stoner, 2013, Andra URSUTA

Stoner , 2013 Andra URSUTA

Cette oeuvre m’a touché tout d’abord par sa structure et ensuite par son engagement. Le mur est couvert de morceaux de faïence et entre les interstices on peut apercevoir des cheveux noirs. Face à ce mur se tient une machine qui lance des balles de base-ball. L’image est tellement forte en elle-même qu’on devine de suite, même lorsque la machine est éteinte le sujet de l’oeuvre et sa puissance. Les balles détruisent le mur au fur et à mesure, l’artiste dénonce aussi bien la lapidation que les victimes se faisant emmurer vivantes.  L’oeuvre est pour moi forte, l’idée n’est pas suggérée elle est montrée, presque scénarisée.

This installation moved me, first because of its structure and then because of its subject. The wall is covered in faience tiles and between them you can catch a glimpse of some hair. In front of this wall is a machine throwing base-ball balls. The image is so strong in itself you can guess right away, even when the machine is off, the subjet of the artwork and its power. The balls destroy the wall piece by piece, the artist is denouncing stoning and also victims being immured alive. The artwork is for me strong, the idea is not just suggested it is shown.

Beaucoup d’autres oeuvres superbes étaient montrées dans l’expo, comme les sculptures blanches de Christophe Berdaguer & Marie Pejus (impossibles à photographier..). Vous pouvez les découvrir ici, (ressource pédagogique du Palais de Tokyo).

Many other great arworks were shown during Inside, like the white sculptures by Christophe Berdaguer & Marie Pejus (impossible to take a picture of them…). You can discover them here, it is a file about the exhibition (pedagogical document / education).

See you !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s